WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

vrijdag 23 januari 2009

Feestje?






















Vandaag las ik bij Tenaanval dat haar blog precies een jaar oud is. Ik verkeerde in de veronderstelling dat het mijne eind volgende week 'jarig' zou zijn, maar nu begon ik te twijfelen, want we zijn bij ProBiblio allemaal op dezelfde dag met de 23dingen-cursus begonnen. En inderdaad, ik ben ook op 23-1-2008 met mijn weblog begonnen. Omdat ik dacht dat ik nog even de tijd had, heb ik nog niet nagedacht over een 'evaluatie' dus die houden jullie tegoed. Maar ik wou het toch alvast even memoreren. Felicitaties zijn niet nodig. Maar neem gerust een stukje taart, hij staat ervoor.

27 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met deze kaars op de taart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag WoW!ter,
    Dankjewel. Ik geloof eigenlijk dat die 1 van marsepein is, want ik zie geen lontje...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik feliciteer je lekker toch. Ik vind het toch mooi dat je, een jaar na dato, bent waar je nu bent. Je was kritisch bij aanvang en kritisch ben je nog steeds, maar toch: dit hadden we een jaar geleden beiden niet verwacht. Toch?

    Edwin/BB :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik feliciteer ook gewoon.
    't Is me nu nog wat te vroeg voor taart, misschien straks.

    PS Antwoord op bericht via Betafactor kreeg ik niet verstuurd,daarom :konijnuiltjes hebben die naam omdat ze in de natuur in konijnenholen broeden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke datum om met die cursus te beginnen!!
    Gefeliciteerd.
    Enne.. er staat een leuke GL-tip voor je op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Edwin,
    Nou, ik weet natuurlijk niet wat jij verwacht had, maar zelf had ik al snel door dat bloggen het enige 23dingen-ding was dat me wel aansprak.
    Wat bedoel je met dat ik ben waar ik nu ben? Daar was ik toch de hele tijd al?
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Jouke,
    Aha! En eten ze die konijnen dan eerst op of zijn het verlaten holen?
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dag Astrid,
    Wat is er zo leuk aan 23 januari, was je misschien gisteren jarig?
    De tip van MD op je blog is inderdaad de moeite waard! Ik heb aldaar gereageerd.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Proficiat.
    En oja, kan de 23-ste misschien gewoon eel leuke datum zijn om met 23-dingen te beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha schrijver/collega

    Alsnog gefeliciteerd met onze 1-jarige blogverjaardag. 't Was mij helemaal ontgaan. Leuk dat je het al zo lang (en leuk/goed) volhoudt. Ik heb er net een lekker soesje opgenomen.

    Groet,

    Aagje M

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Schrijver: dat je wel wat zag in Bloggen was inderdaad helder, maar dat je dat zo voortvarend zou blijven doen kon ik me een jaar geleden nog niet voorstellen. Dat je de zoveel zou bijhouden als je nu doet evenmin.

    En ik heb toch een beetje het gevoel dat het evolueert. Als jij dat gevoel zelf niet hebt kan ik daar weinig tegenin brengen natuurlijk.

    Het is hoe dan ook leuk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Edwin,
    'Dat je de zoveel zou bijhouden als je nu doet evenmin.'??
    Dat evolueren boeit me zeer: beetje toelichting graag, kan dat? In welke richting gaat het volgens jou? Het is erg lastig om zoiets bij jezelf te constateren, in elk geval vind ík het lastig, maar het kan wel nuttig zijn als iemand het je vertelt en ik ben ook gewoon nieuwsgierig natuurlijk.
    Groet, schvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha AvA,
    Ja, dat zal het zijn! Zou ik niet aan gedacht hebben. Klopt het, Astrid?
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Aagje,
    Goed idee, dat soesje. Succes gewenst met het blijven schrijven!
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. na schriever,
    filsiteert met oene jubileum as blogger.
    In Hengel dreenkt wie d´r nog ene op!
    Daj d´r nog mear lang met deur mag goan.
    Groetn
    Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat er zo leuk is aan 23januari als je begint met 23dingen? Eh, januari en dingen hebben allebei een i! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Wies,
    Dankjewel! Ik kon het wel lezen, maar antwoorden in het Twents is wat anders.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dag Astrid,
    AvA had hem al door! En ik daardoor ook. Uit mezelf zou ik er in geen 23jaar opgekomen zijn.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De "sociale netwerken" moest dat zijn.

    Wel: er is toch een lijn te herkennen: aanvankelijk schreef je alleen voor de cursus en volgde je alleen de zaken die daar gemeld werden. Vervolgens ging je in dialoog met ons (de cursusbegeleiders) en medecursisten. Je bijdragen hadden betrekking op de cursus en zaken die daarmee samenhingen.

    Daarna bleef je bloggen en legde je andere accenten in je posts. Je ging meer reageren op andere weblogs en zij ook weer bij jou.

    Nu heb je gericht een weblog ingezet voor een goede zaak en draag je ook een beetje bij aan platformen als betafactor of B20.

    Je hebt, zonder dat iemand dat van je verlangt, een tool als twitter verkend.

    Er zijn helemaal geen richtlijnen voor o.i.d., maar je laat wel zien dat je goed hebt begrepen dat je die dingen die voor jou werken aan kunt wenden, maar dat niet hoeft te doen, dat het gaat om het plezier dat je er zelf aan beleeft.

    En juist dat element zag ik in het begin nog niet helemaal voor me, omdat ik a) je nog niet kende en b) je niet alles zomaar voor lief nam.

    Dat is toch wel een soort evolutie?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Edwin,
    Hartelijk dank voor de toelichting. Het is altijd interessant om te horen hoe anderen over je denken, al is het niet altijd prettig natuurlijk. Deze keer valt het gelukkig mee. Wel moet ik nog eens nadenken in hoeverre ik mezelf er in herken. Dat van die 'sociale netwerken' verbaast me. Ik vind zelf dat ik me daar maar minimaal in beweeg, en voor zovér ik het doe dan weer op mijn eigen a-sociale wijze (door b.v. verzoeken tot 'vriendschap' consequent -met redenen omkleed- te weigeren...).
    Dat ik aanvankelijk alleen voor de cursus schreef leek me op het eerste gezicht al niet te kloppen en nu ik het heb opgezocht blijkt het inderdaad niet zo te zijn. Al snel begon ik over andere dingen te schrijven omdat ik ontdekt had dat stukjes schrijven leuk was. Een favoriet 'postje' van me is nog altijd ZB Digitaal & De Poezenkrant, en dat is al van 2-3.
    Het gaat niet om de feiten maar om hoe je overkomt natuurlijk, maar ik wou je toch even tegenspreken... Een soortement evaluatie van een jaar bloggen wil ik eerdaags nog gaan schrijven, als het lukt.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Henk,
    Dankjewel!
    Ik schreef dat felicitaties niet nodig waren, maar duidelijk is dat zoiets niet werkt, al is er misschien toch ergens wel iemand die dacht: nou, dan maar niet.
    Dat leert me weer dat je vanalles kunt schrijven maar dat het niks uitmaakt. Wat weer z'n voors & z'n tegens heeft.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En ook nog bijna een mijlpaal op NLGL.
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik dacht inderdaad "nou dan maar niet".
    Ik denk dat al die felicitaties ondanks je opmerking door dat mooie plaatje komen. Een soort reflex zeg maar. Ik kreeg ze niet, of althans een stuk minder. Maar ik had dan ook niet zo'n mooie startdatum als jij...
    Maar de beste wensen dan toch maar, en dat je nog maar veel verrassende en betrokken stukjes mag schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Schrijver,
    Beter laat dan .... is er nog?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  25. @ Schrijver: het gaat er ook vooral om hoe je het zelf ervaart.

    Er is niets mis met het varen van een eigen koers!

    Edwin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ha Anna,
    Ik was al bang dat je aan een winterslaap was begonnen, maar daar ben je gelukkig weer!! Ik heb je erg gemist. Er is nog een heel stuk taart over, ik heb het netjes ingepakt in een grote koelkastdoos en daarna in een bubbeltjesenvelop en het komt eraan met de TNT. Ik denk dat het er morgen wel is, dus laat de j.m. maar aan de dijk gaan staan, dan kan het misschien toch nog een beetje een leuke dinsdag worden...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen