WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 29 januari 2009

Voor twitteraars, ter overname


Foto hier gevonden.


't Is niet de vraag al wat in boeken steekt
In 't hoofd te zaamlen, doch of 't daar iets wekt en kweekt.


Carel Vosmaer


Naschrift: niet de boeken zijn ter overname, maar het gedicht.

4 opmerkingen:

  1. even cryptisch:het is niet of-of maar en-en
    eh twitteren over boeken dan;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Steenwijk23,
    Dat is me toch even wat ál te cryptisch... Wat bedoel je precies?
    Groet, schrvrdzs
    p.s. Ik bedoelde alleen maar dat dit gedichtje in een twitterbericht past.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh ;)
    ik had er weer veel verder bij gedacht
    twitteren als vervanging van lezen en wat al niet meer
    alles wat niet meer in boeken steekt ,maar kwekt en kweekt zoiets ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Steenwijk23,
    Bij dat wekt moest ik ook aan kwekt denken. Dat had ik de vorige keer nog niet. Toch nog een stukje ontwikkeling...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen