WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

dinsdag 4 maart 2008

Zwaktebod 2

Tekening: Stefan Verwey


Eerlijk gejat, m.b.v. 'Snippy', partner in crime.

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

9 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Ben je alweer in de lucht?
    Leuke cartoon en helemaal geen zwaktebod, wat variatie op een blog kan toch geen kwaad?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ja, ik ben weer in de lucht, maar ik vertrouw het nog voor geen cent. Met zwaktebod bedoel ik: gepikt en niks aan toegevoegd. Variatie kan inderdaad geen kwaad, dat ben ik met je eens.
    Heb je vandaag de doos boeken nog gekregen? Ik hoop het maar, anders moet er 'actie ondernomen worden'.
    Met groet van schrvrdzs
    p.s. Vandaag 1 smurf gesmurfd bij AH, en het was een boekensmurf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    'Beter goed gepikt dan slecht verzonnen', dat wordt toch gezegd?
    Morgen weer een dag.
    Nee, geen actie nodig, het komt goed!
    Slplkkr! Anna
    PS. Dus jij smurft 1 smurf en je smurft meteen goed, wat is dat dan?
    Hoeveel boekensmurfen heb je al gesmurfd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    Ja, dat moet je wel geluk noemen natuurlijk. De stand is nu 5, dus de leeskring kan in elk geval van start. Als je nog tips hebt voor de dichtbij-fotografie, dan graag. Dan geef ik die door aan Bozbezbozzel, die voor mij de portretten doet. Die van jou zijn scherper. Maar Bozbez knutselt er weer lijsten omheen en dat is ook wat waard.
    Hartelijke groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Schrijver,
    Stel je camera in op de kleinst mogelijke stand, hier lukte het met
    < dan 10 cm. De smurfen smurfden alleen telkens om vanwege de wind.
    Bozbezbozzel moet wel een kei zijn,
    haar blog ziet er net zo uit als ze praat, erg professioneel! Dat bewegende water, daar waren wij wel even stil van.
    Benieuwd wat je leeskring gaat behandelen.
    Groet retour, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Anna,
    Wanneer heb jij Bozbezbozzel horen praten? Of bedoel je het overdrachtelijk?
    Ja, dat water vond ik ook mooi.
    Ik weet al wat de smurfenleeskring gaat behandelen, het ligt ook nogal voor de hand, maar ik verklap het nog niet want dat vinden ze niet goed. Ik wacht tot de actie bij AH over is om te zien of er nog een deelnemer bij te smurfen is.
    Met hartelijke groet, schrvrdzs
    p.s. gebruik jij RSS om je reacties te vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo weer,
    Nee hoor, Bozbezbozzel is voor mij zo anoniem als het maar zijn kan.
    Ik doelde op de communicatie op haar blog. Heb ook haar 'delicious side' over Claudius Galenus met veel interesse gelezen.
    Leuk dat je iets gaat smurfen met de leeskring en grappig dat de smurfen iets vinden, dat wordt nog wat!
    Groet, Anna
    PS, er zit brood tussen de toetsen!
    PPS; tja, die fiets, zeg je hier dat ik dingen mis? of vergeet?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook wederom hallo,
    -Ik dacht al die tijd al dat je een bosmuis met klassieke interesse was. Bozbezbozzel heeft dezelfde belangstelling.
    -Ik had in het geheel niet door dat je zo makkelijk de favorieten van een ander kunt opzoeken bij delicious. Dank voor de tip; ik ga ze er meteen afhalen, als (ik) dat tenminste kan.
    -Nee, ik vind juist dat je alle reacties altijd zo goed bijhoudt en vroeg me daarom af of je dat op de fiets doet. Zelf doe ik het gewoon lopend, maar misschien zou ik het toch beter fietsend kunnen doen. Vandaar mijn vraag.
    Wederom gegroet, schrvr-/brrdzs
    p.s. Het woord is 'loogeipa', lijkt wel Grieks.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, delicious is geen geheim, de vraag van '23dingen' des te meer een raadsel. Als muis snuffel je heel wat af natuurlijk, maar er viel weinig te eten. Sorry verder!
    Nee, de fiets staat in de oude schuur. Het is waar, wij kunnen beter! Alles aan elkaar breien en ook een fietsbel, zou dat laatste kunnen?
    Salvé, Anna
    Geen Grieks hier:'ubfvpqp'

    BeantwoordenVerwijderen