WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 20 maart 2008

Een artikel uit het oud papier

Zoals jullie weten is mijn blogvriendin Annamuis een paar weken geleden lid geworden van de bibliobus en neemt sindsdien de belezenheid van haar commune met de dag toe. Tot voor kort moest zij zich behelpen met wat ze bij het oud papier vond. (Een situatie die, zoals jullie met mij eens zullen zijn, niet mag terugkeren, m.a.w.: de bibliobus moet blijven, maar dit terzijde.)

Ook nu Anna boeken van de bus kan lezen blijft zij de berichten uit het oud papier bijhouden en ze stuurde mij langs dezelfde maar omgekeerde route (nl. eveneens via de bibliobus) een artikel uit De Pers van 12-2-2008, misschien om mij te waarschuwen voor wat je zoal kan overkomen als je (te) veel blogt.

Het artikel gaat over Catherine Sanderson, een nu 35-jarige Engelse die in Parijs woont en daar ongeveer 4 jaar geleden als 'Petite Anglaise' met een weblog begon dat steeds meer lezers begon te trekken, die ook steeds meer commentaar begonnen te leveren. Dit had grote gevolgen: zij verloor haar baan als secretaresse omdat zij op haar werk zat te bloggen en zij verliet haar vriend omdat zij verliefd geworden was op een lezer, maar ook die relatie liep stuk. 'Op dat moment leek het of mijn weblog een monster was geworden dat mijn leven kapot maakte,' zegt zij. Maar inmiddels ziet zij haar blog toch als iets dat haar leven positief veranderd heeft. Ze heeft haar ontslag met succes aangevochten en een schadevergoeding gekregen, ze heeft via haar blog nieuwe vrienden gekregen, ze heeft een boek geschreven over wat haar met haar blog overkomen is, dat ook de titel 'Petite Anglaise' heeft, en zegt dat ze een stuk gelukkiger is dan toen ze met haar blog begon.
Zie http://www.petiteanglaise.com/

Anna, dank voor dit artikel! Ik weet alleen niet goed wat ik ervan denken moet: is het een waarschuwing of een aansporing? Bloggen op mijn werk doe ik zelden, maar verliefd worden op een lezer zou mij wel eens overkomen kunnen zijn... Tot nu toe weet ik dat nog te sublimeren door het breien van een trui of het of het sturen van een boek...


En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

4 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Doe maar 'aansporing', je hebt er zo'n mooie 'posting' van gemaakt!
    Groet, Anna
    En ja, de bibliobus moet blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Jazeker, de bibliobus moet blijven! Al was het alleen maar voor jou & de commune.
    Aansporing waartoe?
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    Een aansporing tot het blijven bloggen en mooie stukjes schrijven,
    evt. in werktijd!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen