WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 8 maart 2008

Tip














Affiche van Kees Kelfkens, CPNB 1958.


Bij de UvA, afdeling Bijzondere Collecties, is t/m zondag 1 juni de tentoonstelling Boek zoekt lezer te zien. 'Deze tentoonstelling rond het thema propaganda en reclame voor het boek laat met een historisch overzicht zien hoe de Nederlandse lezer al eeuwenlang tot boekaankopen wordt verleid.' Toegang gratis.

Misschien kunnen we er ideeën opdoen over hoe de Nederlandse lezer ertoe verleid kan worden ook eens wat vaker een boek te lénen.

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Schrijver,
    Dat klinkt interessant, de Uva, is dat ver? We zijn niet erg geschrokken van de kat. Al is het een zwarte, hij zit erbij als een druif.
    Groet, Anna
    ps. De strandfoto van je vorige
    'posting' is hier verdwenen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anna,
    Ik heb mijn strandfoto zelf nog wel. Wat is er toch aan de hand? Lees ook even je gmail, dat is pas echt schrikken vrees ik.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen