WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

vrijdag 7 maart 2008

Klein leed

Tekening: Max Velthuijs

Eergisteren was ik opeens mijn widget 'recente reacties' kwijt. Vervolgens bleek vandaag mijn 'pennetje', waarmee je een bericht kunt redigeren, verdwenen. Toen ik als gevolg daarvan iets wilde citeren uit 'De jongen en de vis' van Max Velthuijs, was dat boek, waarvan ik zeker meende te weten dat het in mijn boekenkast stond, nergens te vinden. Klein leed, ik geef het toe.

Wat ik wilde citeren is ongeveer dit: 'De jongen was erg verdrietig, want hij was veel van zijn vis gaan houden.' Substitueer voor 'De jongen': 'Schrijverdezes', en voor 'vis: 'blog'.

Goed weekend allemaal!


En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

8 opmerkingen:

  1. Hoi Schrijver,
    Ben ook fan van Max Velthuijs, vooral van de 'Kikker' boeken.
    Mooie vergelijking!
    Wat is dat met je blog, kijk maar uit voor je 'postings' met die worm in de buurt.
    Ook een fijn weekend! Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ik hou ook veel van Kikker, misschien het meest van 'Kikker is verliefd'. Een paar weken geleden kreeg ik tot mijn grote verrassing (want ik wist niet dat hij bestond) de cd 'Kikker swingt' cadeau van mijn man, die in de Doelen naar het Calefax Quintet was geweest, waar die cd in de pauze verkocht werd. Prachtig! Velthuijs zelf leest voor en de verhalen worden omlijst door jazz. Als je wilt kan ik hem voor je kopiëren (sinds 'snippy' heb ik geen moraal meer).
    Groeten, schrijverdezes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha weer!
    'Kikker is verliefd' is hier ook favoriet! En de commune houdt van 'Rat' uit 'Kikker en de vreemdeling'.
    Kopiëren klinkt goed, ben alleen niet zo jazzy, schat jij het in?
    Groet, Anna
    ('alsaja' staat er, een woord!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anna,
    Ik denk dat deze jazz goed te doen is, ook als je niet zo 'jazzy' bent (dat ben ik zelf ook niet trouwens). Het was voor kinderen bedoeld, dus daar moeten muizen vast ook tegen kunnen. En anders nog geen ramp, dat is het leuke van gesnipte muziek.
    Groeten, schrijverdezes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schrijver,
    Leuk, bedankt alvast, de commune wacht in spanning af, vooral de jonge muizen, ze willen alweer aan de dijk gaan staan.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Anna,
    Laat de jonge muizen nog maar even in de tuin blijven, want het duurt nog wel een paar dagen voor de cd komt. Maar hij komt wel! Bozbezbozzel, die een nog veel grotere partner in crime is dan snippy, heeft niet alleen de cd voor jullie gekopieerd maar ook de plaatjes en het allemaal in een echt doosje gestopt. Bozbez vroeg, toen ze las dat ik je een kopie aanbood: kun jij dat eigenlijk wel? Ik zei: hm ja, weet ik niet, ik kan het proberen. Maar dat hoeft dus niet meer en dat is maar goed ook want ik heb vandaag een digitaal dieptepunt en weet niet eens meer hoe ik een nieuw element aan mijn blog moet toevoegen terwijl ik dat toch 6 weken geleden al kon. Ik stuur de cd met de bibliobus mee, in het bruine mapje. Vraag er die aardige chauffeur TT maar naar als hij weer langskomt. (Zeg maar niet dat het eigenlijk om verboden waar gaat.)
    Dag! Groeten van een digitaal gefrustreerde schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha dgtl gfrstrd Schrijver,
    Het zal wel een fase zijn, net als met de maan. Bosmuizen merken dat ook.
    Het is ook veel veiliger in de tuin, die jonge muizen zijn zo eigenwijs, hoe komt dat toch?
    Leuk dat chauffeur TT weer langskomt, hij is wel tof!
    En Bozbez ook, heel erg bedankt!
    Veel liefs van de commune,
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Anna,
    Nou dat hoop ik dan maar, van die fase.
    Was jij zelf als jonge muis dan niet eigenwijs?
    Ik geef het door aan Bozbez.
    Hartelijke groet, schrijverdezes

    BeantwoordenVerwijderen