WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 12 maart 2008

Van oude menschen...


















Foto: Keke Keukelaar

Wie niet schrijft kan nog wel snippen & plakken. Zoals bekend, is het momenteel boekenweek, met als thema 'Van oude menschen... De derde leeftijd en de letteren'. Dit thema sluit mooi aan bij het werk dat ik doe: collecties maken voor oude menschen.
In NRC Handelsblad van gisteren stond een aantal foto's van de oudste Nederlandse schrijvers, o.a. Leo Vroman (zie boven), Simon Vinkenoog en Inez van Dullemen.














Meer is te zien op de websites van De Drukkery en van NRC Handelsblad (met een 'slideshow' van de foto's).


En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

17 opmerkingen:

  1. Schrijver,
    Mooie foto! Jammer dat ik de rest niet kan bekijken, misschien komt de krant nog in de schuur bij het oud papier...
    Groet, Anna
    'scazums': snoepgoed uit het verre oosten, lijkt op Turks fruit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bzzzz
    We kunnen misschien naar Middelburg gaan om de foto's in het echt te zien. Dan mag jij in het mandje, net als Lodewijk en Suzie. De Drvkkery is heel leuk, en je kunt er ook een broodje met kaas eten. En dan kunnen we ook Edwin opzoeken in de Zeeuwse Bibliotheek. Idee?
    Bzzzz, v/h schrijverdezes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zzzzz,
    De kaas komt in zulke eetgelegenheden vaak uit Oud-Amsterdam volgens mij. We kunnen ook zelf broodjes meenemen als je dat lekkerder vindt, dan kan er ook komijnekaas op.
    Zzzzz, v/h schvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doe maar een voorstel.
    kvasx, v/h schrijverdezes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anna,
    Ik merkte net dat je de foto's wél kunt bekijken op de site van de NRC. Ik dacht dat het alleen voor abonnees was omdat ik was ingelogd, maar ook zonder in te loggen zie je ze. Dus we hoeven niet per-se naar Middelburg, maar kunnen ook ergens anders kaas gaan eten.
    Met groet van v/h schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb de foto's inmiddels bekeken,
    heel indrukwekkend, al ken ik niet alle geportretteerden.
    Dat gaan we doen, maar waar?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede vraag. Ik weet er zo gauw geen antwoord op. Waar zijn én muis én mens welkom én komt de kaas van een echte kaasboerderij? Je zou haast denken dat dat Musopia moest wezen... Maar jij weet vast wel een oplosing.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen makkelijke vraag, ik ga het bespreken met de commune.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. In de ZB hebben we ook broodjes kaas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat denk je, Anna, is dit een uitnodiging? Zouden er muzen in de ZB mogen?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Anna,
    Hoe weet je dat? En zijn het muzen of Zeeuwse muizen, als je begrijpt wat ik bedoel.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha schrijver,
    Via hun blog.
    Je bedoelt 'Zeeuws muisje'?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Anna,
    Als ze zunig is wel.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen