WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

dinsdag 25 maart 2008

Ding #16 YouTube

Zojuist YouTube bekeken. Gezocht op 'reading' en tot mijn verbazing veel lezende baby's aangetroffen, waarvan hier een voorbeeld. Kijk & geniet of kijk & huiver, kies maar; ik weet het niet meer. Is de wereld gek geworden of kan ik hem alleen maar niet meer volgen? Het inplakken van het filmpje lukte me eerst niet, maar na hulp bleek het simpel, het moest in 'Html bewerken'. Net als lezen: een kind kan het leren. Naar 'pareltjes' heb ik niet meer gezocht, vrezende in dezen een zwijn te zijn...




En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

7 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Hier had nog bij gemoeten:
    'No babies were harmed during the making of this film'.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ja, leuk!! Maar of het klopt...
    Groet terug, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    Hoe leer je zo'n jonge baby lezen, sommige j.m. hebben moeite, ze spelen liever buiten. Weet jij raad?
    Groet weer retour, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    De enige raad die ik zou willen geven is deze: Laat Ze Alsjeblieft Gewoon Buiten Spelen! Leren lezen kan altijd nog. Daar schijnt een kritische leeftijd voor te zijn: dan willen ze het zelf. Tot die tijd gewoon blijven voorlezen... Veel beter!
    Wederom gegroet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Schrijver,
    Veel dank! Ik lees verder voor uit 'Otje', dat bevalt de j.m. wel,
    ze willen ook brandnetelsoep.
    Een verse groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, en binnenkort zullen ze wel tijdens een diner uit een fruitschaal (of wat was het) willen springen! Daar kun je nog plezier mee beleven.
    Er is ook een Otje-kookboek, wisten jullie dat al?
    Met hernieuwde groeten, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, wisten wij nog niet, het klinkt leuk! Zo kunnen we nog meer van het boek genieten!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen