WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 15 maart 2008

Vervolg Ding #13: een brief

Vanavond hebben Annamuis, Treelertrash en ik ons bezig gehouden met het maken van een gezamenlijk document in Google-docs. Hierbij bleek dat Google-docs ook goed te gebruiken is om te 'chatten': wat je opschrijft kan binnen een halve minuut gelezen worden door de ander(en). Het programma slaat voortdurend de wijzigingen op en je kunt het natuurlijk ook zelf doen. Ons uiteindelijke document, een open brief aan prinses Laurentien over het verdwijnen van de bibliobussen, is hier te vinden.

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

13 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Ook een elegante oplossing!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ze is wel elegant hè, die prinses. Als ze nu maar doet wat we vragen. Nu ga ik bij jou kijken.
    Dag, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En met dat 'chatten'in het document hebben we meteen ding#14 gedaan!
    Wltrstn, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    Ja, misschien wel. Ik heb nog wel iets voor Ding 14, maar dat zie je morgen hopelijk. Bozbez was weer zeer behulpzaam, anders was het vast niet gelukt, maar dat zou je toch met een beetje goeie wil ook 2.0 kunnen noemen.
    Ja wltrstn, v/h v/h schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat Laurentien al deze week contact zoekt met de commune. Aan zo'n verhaal kan niemand, ook geen Koninklijke Hoogheid, weerstand bieden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Schrijver.
    Ben benieuwd wat je gaat doen met ding #14, en we wachten het af Pientje!
    Groet Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Anna,
    Ding 14 is eruit gewrongen en staat erop. Klik door als je wilt; ik hoop dat je het stukje mooi vind, dan kun je het boek lenen via die aardige meneer TT.
    Dag, schrvrdzs
    p.s. Wij speelden vroeger telefoon met blikjes en een touw; is dat nog leuk voor de jonge muizen of hebben die mobieltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Schrijver,
    Je bedoelt dat het boek aan de dijk komt? Dat zou fijn zijn.
    De j.m. roepen naar elkaar door een oude loden waterleiding. Ze zetten ook wc rolletjes op hun oren. En een mobieltje is zo leeg, de j.m. snappen niets van beltegoed. Ik ga kijken of we touw en blikjes hebben, goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Anna,
    Wil je mijn eigen exemplaar lenen? Ik weet nl. niet of we het in de collectie hebben (geloof eigenlijk van niet). Ik stuur het op de bekende wijze. Er zit hier en daar wel een aardig stuk voor de j.m. bij, maar als geheel is het niet echt geschikt voor ze, denk ik.
    Heeft de commune misschien ook belangstelling voor wat lectuur van Janosch? Daarin wordt o.a. beschreven hoe een 'mollentelefooncentrale' met een ondergronds netwerk werkt, via de tuinslang. 'Wij verbinden u door. Spreekt u maar'. Verder ook erg leuk en volgens mij wel iets voor de j.m., voor zover ik ze ken. Of heeft het wel eens bij het oud papier gelegen (kan me voorstellen dat het stukgelezen is)? Ik hoor het wel.
    Groeten van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Schrijver,
    Ja graag, Diederik is inmiddels uit!
    Die 'mollentelefooncentrale' klinkt leuk en alles wat grappig is is geschikt voor de j.m. Moet ook nog steeds 'Fantoompijn'lezen trouwens!
    Hou je van de boeken van Brusselmans,
    ik las net een interview met hem in 'De Pers'. Verder niets de moeite waard bij het oud papier.
    Groet terug van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Anna,
    Ik doe e.e.a. in de krat.
    Van Brusselmans ken ik alleen 'De man die werk zocht' (als ik mij de titel goed herinner), over een bibliothecaris die tijd zat gehad zou hebben om te chatten, maar dat had je toen nog niet. Dat boek vond ik wel leuk, maar het heeft me er niet toe gebracht meer van hem te gaan lezen. Raad je me aan dat wel te doen? Dan doe ik het!
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha Schrijver,
    Hetzelfde boek gelezen en verder ook niets, precies wat jij had. Je schiet ook niks op met mij!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Anna,
    Dat valt heel erg mee hoor!
    Groet, schrvdzs

    BeantwoordenVerwijderen