WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 7 augustus 2008

Koffiehuis & bibliotheek


















Klik op het stukje om het te vergroten.

Bovenstaand artikeltje stond gisteren in NRC Handelsblad, in een serie over 'werknomaden'.
Ik vond de laatste regels verrassend:
Het is grappig om te zien dat iedereen dezelfde plekken opzoekt. Koffiehuisachtige café's. Als er tien mensen met een laptop zitten geeft dat een bibliotheeksfeer. Dat is prettig. Je ziet dat anderen ook aan het werk zijn.

3 opmerkingen:

  1. Ik las 'm ook. Maar dat rookverbod gooit ook hier weer roet in het eten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verschil tussen mensen toch! Maar dat kan de ontmoeting met hen wellicht ook boeiend maken. Zelf kan ik alleen in stilte en in m'n eentje geconcentreerd bezig zijn. Hoewel, een zachte en rustige melodie kan wel prettig zijn (Enya, destijds in Ierland ontdekt).

    BeantwoordenVerwijderen