WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 13 augustus 2008

Dansen 2.0



Een paar maanden geleden las ik ergens dat in Rotterdam een club zou komen (club WATT gaat die heten, weet ik nu) met daarin een dansvloer waarmee energie kan worden opgewekt tijdens het dansen. Dat leek me toen nog een beetje science fiction-achtig, maar nu stond op 12-8 in de metro een interview met de bedenker van deze dansvloer, Stef van Dongen, die vertelt over zijn bedrijf Enviu en over de bewuste vloer en zijn verdere plannen, en die vloer blijkt er dus wel degelijk te komen. Hier een stukje uit het interview:





















Het wachten is nu nog op een bibliotheek waar het zo druk is dat de bezoekers al lopend voor de energie zorgen. En met dat 2.0 is vast ook wel iets te bedenken (lampjes die naar het meest geleende boek leiden ofzo). Die biologische consumpties en die bar lijken me trouwens ook niet gek. Dan nog een paar swingende bibliothecarissen en het feest kan beginnen.

2 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Wat een goed idee, een feestje met biologische brnbrndntlks en een elektrische dansvloer, daar is de commune wel voor te porren.
    De j.m. hebben het over een boek dat de leesenergie opvangt zodat de letters oplichten in het donker.
    Groet en wltrstn, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ik ben al weer wakker hoor...
    Bij dat bedrijf waar ze die vloer bedacht hebben zijn ook een heleboel vrijwilligers betrokken. Ik denk dat de j.m. daar prima bij zouden passen; dit is vast niet het enige goede idee dat ze hebben! Wat zou zo'n boek ook fijn zijn om in bed te lezen!
    Groet van schrvrdzs
    p.s. Nu ik over brnbrndntlks lees: komt de vertrouwde postbode al weer aan de dijk?

    BeantwoordenVerwijderen