WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 10 december 2009

Rotterdam 2009-6



















Stukje in 8 scènes, voor 7 personen

Personen
1. Oudere dame
2. Medewerkster klantenservice 1
3. Oudere heer
4. Oudere heer 2 (allochtoon)
5. Oudere heer 3 (allochtoon)
6. Medewerkster klantenservice 2
7. Dame (dertiger)

Attributen
Pop in buggy

Locatie
AH: groenteafdeling en balie klantenservice

Scène 1 Oudere dame ontdekt op groenteafdeling tussen kratten poppenbuggy met babypop erin. Kijkt zoekend om zich heen, pakt buggy op en gaat vervolgens door ingangshekje terug naar klantenservice. Medewerkster 1 van klantenservice loopt daar net weg.

Scène 2 Oudere dame kijkt, met poppenbuggy in de hand, wat gegeneerd om zich heen.

Scène 3 Oudere heer 1: 'Heb je die gevonden?'
Oudere dame: 'Ja.'
Oudere heer 1: 'Een vondeling!'
Oudere dame: 'Ja, maar ik hoef hem niet.'

Scène 4 Oudere heer 2, wijzend naar oudere heer 3, tegen oudere dame: 'Geef maar aan hem.' Oudere dame: 'Nee hoor.'

Scène 5 Medewerkster klantenservice 2 neemt plaats achter klantenservicebalie.

Scène 6 Oudere dame overhandigt poppenbuggy aan medewerkster klantenservice 2 en zegt: 'Dit heb ik gevonden op de groenteafdeling. Misschien komt de moeder het ophalen.' Medewerkster 2 pakt buggy aan.

Scène 7 Vanuit de winkel komt dame (dertiger) snel aanlopen en trekt met de, enigszins bekakt uitgesproken, woorden 'Ja, die wou ik net gaan zoeken, dankjewel' poppenbuggy uit de hand van medewerkster 2, en loopt er meteen mee weg.

Scène 8 Medewerkster 2 en oudere dame kijken elkaar verbaasd aan. Oudere dame gaat door ingangspoortje terug naar groenteafdeling. Medewerkster 2 gaat verder met haar werk.

(Schrijverdezes speelde de rol van oudere dame.)


Foto hier gevonden.

7 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je in 2010 doorgaat met deze observaties, ik lees ze graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Henk,
    Dank voor dit onverwachte en aardige compliment!
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ook.
    Applaus voor oudere dame.
    Boe voor dertiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha WvS,
    Jij ook bedankt!
    Toch speelde de 'dertiger' haar rol heel goed. Zij verdient ook applaus, want zonder haar was dit stuk er niet geweest.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag schrijver,
    Wàs het maar een rol die ze speelde, ik vrees dat ze gewoon zichzelf was, die dertigster.
    Maar de moed niet opgeven, naast één of twee horken kent elke groep mensen ook een groot aantal aardige mensen gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag AvA,
    'Het leven is een schouwtoneel. Elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel.' Ik citeer uit mijn hoofd en heb geen idee van wie het is. Maar dat zal wel te googelen zijn.
    Groet, schrvrdzs
    p.s. Als je je kind vlak voor etenstijd toestaat de poppenbuggy mee naar AH te nemen maak je het jezelf ook wel érg moeilijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. p.s. Google leert ons dat de spreuk luidt 'De wereld is een schouwtoneel. Elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel.' En hij is van Vondel.

    BeantwoordenVerwijderen