WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 5 december 2009

Kaart&boek19























Mijn wens is dezelfde als vorig jaar op deze datum.


Kaart: tekenaar onbekend, ca. 1940

10 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    En, wat heeft zwarte piet in je schoen gestopt?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Dat zal ik je vertellen: twee boeken en twee Pip-bekers. Die bekers zijn om op mijn werk thee (de grote beker) en koffie (de kleine) uit te drinken.
    En bij mijn vader en moeder had hij nog een kunstboek voor me gebracht.
    Ik hoop dat jullie ook weer iets leuks gekregen hebben. Vorig jaar stond jullie verlanglijstje op internet en nu niet (volgens mij dan, maar misschien heb ik het gemist), dus ik hoop maar dat Sinterklaas toch wist wat jullie graag wilden hebben.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    De j.m. hebben de Pip-bekers gegoogeld want we wisten niet wie Pip was. Heb je de bekers met de vogel gekregen? Heet de vogel Pip?
    Leuk! Wij hadden een marsepeinen kaas in onze klomp, een letter met nootjes en een echt boek over een worm. Ik ga snel een nieuwe verlanglijst maken.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    De Pip-beker met het vogeltje heb ik bij De Bijenkorf gezien, maar ik heb hem niet gekregen. Op mijn bekers staan kleine bloemetjes, ook heel mooi. (Dit is de grote). Ik denk niet dat de vogel Pip heet, maar zeker weet ik het niet.
    Is een marspeinen kaas net zo lekker als gewone kaas?
    Waarom ga je snel een nieuwe verlanglijst maken? Het duurt nog (bijna) een jaar voor het weer Sinterklaas is en tegen die tijd heb je misschien wel andere wensen...
    Groet, schrvrdzs
    p.s. Wat is de titel van het boek over een worm?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Schrijver,
    Bij het o.p. zit een tijdschrift met Pip papier! Allemaal fleurige bloemen, vogels en vlinders, we worden er vrolijk van! Je beker is zeker mooi, wat voor thee ga je eruit drinken?
    De mrspnn ks is lekker maar niet op vlgtgcrckrs. En het boek heet 'Willem Worm'.
    Groet, Anna
    'hydroni'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Anna,
    Kunnen de meisjes-j.m. Het Pip-papier niet boven hun bed hangen? Een van de j.m. (geen j.m.) hier heeft Pip-papier in kastdeurtjes van Ikea gedaan. (Het zijn deurtjes met glas ervoor waar je zelf iets achter kunt doen.)
    Uit mijn beker drink ik groene thee en soms rooibosthee.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Schrijver,
    Wat leuk dat een van jouw j.m. ook het Pip-papier heeft! Nu ben ik wel benieuwd of het hetzelfde papier is met ook nog een hertje en een konijn in het bos en een circusolifant op een krukje. Het idee om het papier achter glas te plakken klinkt zo romantisch, we gaan snel kijken waar het past.
    Groet, Anna
    'smstspr'

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Anna,
    Het Pip-papier dat ik bedoelde kwam niet uit een tijdschrift, maar van een rol kaftpapier of cadeaupapier, dat weet ik niet precies. Ik denk daarom dat het niet hetzelfde is als dat uit het o.p., maar het zal er vast op lijken omdat alles van Pip wel een beetje op elkaar lijkt. Maar het is toch ook elke keer weer anders.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha Schrijver,
    Denk je dat een bosmuis kans maakt om op Pip-papier te komen?
    Ons Pip-papier zit achter het glas van de grote augurkenpot.
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha Anna,
    Ik denk dat er vast wel eens een bosmuis op Pip-papier zal komen of misschien al staat.
    Was het moeilijk om het papier in de augurkenpot te krijgen? Hebben jullie het vastgeplakt? En wat doen jullie nu verder met die pot? Ga je er iets in bewaren?
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen