WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 20 december 2009

Kaart&boek 24























Zie je die kaas in de boom, Anna? Wel een beetje vreemd dat die muis niet naar het voorlezen luistert. Of zou dat in een moeite door gaan?


Kaart: Rotraut Susanne Berner,Vorlesestunde, Inkognito, Berlijn

4 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Wat een prachtig plaatje weer ... We moeten er allemaal van zuchten. Het lijkt dtvdb wel, hier wonen dan wel niet zoveel dieren, er viel wel een hoop sneeuw vandaag.
    Die muis is vast een j.m., die hebben altijd trek, en geef hem eens ongelijk ...
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Links zit ook een muis, die wél luistert. Weet jij wat voor soort muis dat is, met zo'n spitse snuit? Een spitsmuis misschien of zeg ik nu iets doms?
    Dat die j.m. niet van de kaas kan afblijven vind ik heel begrijpelijk, maar dat kaas boven een verhaal zou gaan weer iets minder. Dus ik denk dat hij eet met gespitste oren.
    Ik moest vandaag weer aan dat mooie filmpje denken dat op je blog stond toen we een witte pasen hadden.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    Nou, dat is wat, ik dacht ook aan de witte paasmuis, leuk! En nee hoor, een bosspitsmuis, dat kan best. Bosspitsmuizen houden niet zo van kaas, of het moet nsctnks zijn. Wat zou er in die picknickmand zitten?
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    nsctnks, bestaat die echt?
    Ik weet natuurlijk ook niet wat er in die mand zit. Misschien is hij wel leeg en hangt alles al in de boom, misschien is het nieuwe voorraad, maar misschien ook iets héél erg lekkers voor na het voorlezen. Het plaatje komt uit een boek geloof ik, dus misschien staat het daarin. Ik heb de kaart hier niet bij de hand, maar ik zal eens kijken welk boek het is. Dat hoor je dan nog.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen