WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 10 mei 2010

Dansje













Ha Anna,

Herinner je je nog dat ik schreef dat ik op de koninginnedagrommelmarkt een beker had gekocht? Je ziet hem hierboven (beide kanten). Toen ik hem zag dacht ik dat jij hem misschien wel leuk zou vinden en daarom kocht ik hem. Maar nu ben ik toch een beetje bang dat jullie er niets aan hebben, omdat hij op mensenformaat is. Als je er toch wat in ziet kan ik hem opsturen met de TNT. (Ik kan er dan meteen ook een stukje d brnks vn d mrkt in stoppen.)

Groet, schrvrdzs

8 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Wel leuk? Ik vind 'm superleuk en de j.m. maken nu net zo'n dansje! Was je, toen je de beker zag, net zo verrast als wij? Een echte muizenbeker ... bedankt dat je hem gekocht hebt. Ik ben alleen een beetje bang voor het vervoer met TNT, misschien kan ik iets anders bedenken, al klinkt die d brnks vn d mrkt rg vrldlk!
    Groet, Anna en de hele commune idtvdb.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is fijn. Zie je er ook nog iets nuttigs in, of alleen een siervoorwerp? Nou ja, misschien kunnen de j.m. er omheen dansen. Ja, ik was wel verrast toen ik hem zag. Bb, die er bij was, vond hem lelijk, maar daar trok ik me niks van aan. (Ze zei: 'maar je moet het zelf maar weten', nou dat dacht ik ook.) Wat ik vooral leuk vond was natuurlijk dat jullie er (voor m'n gevoel en met een beetje fantasie) op te herkennen waren, en daarnaast dat voor- en achterkant een plaatje hadden en nog wel liefst een verschillend plaatje. En toen ik de prijs hoorde aarzelde ik geen moment meer: een echt koninginnedagrommelmarktprijsje.
    Wat het opsturen betreft, ik kan hem in noppenfolie verpakken, maar ik kan hem hem als je wilt natuurlijk ook zelf komen brengen. Is dat een idee? Of ergens afspreken in de stad, maar dan moeten er wel een paar sterke j.m. meekomen om hem te sjouwen.
    Ik hoor het wel.
    Groet terug voor jou en de hele commune, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben al een tijdje op zoek naar deze muizenbeker, jeugdsentiment. Heeft u deze nog ? Ik wil mijn zoon er heel gelukkig mee maken

      Verwijderen
    2. Ha Erm,
      Het was niet mijn bedoeling de beker weg te doen. Ik hoop dat u er elders een kunt vinden. Blijven googelen!
      Groet, schrvrdzs

      Verwijderen
  3. Ha Schrijver,
    Vreemd van Bb, dat ze dat zegt over zo'n mooie beker uit de post-hellenistische periode! Welke kant vind jij leuker? Wij zijn er nog niet uit, maar worden telkens vrolijk van de dansende muizen, zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Sierlijk en nuttig.
    Ja, dat gaan we doen!
    Groet, Anna, ook aan Bb!
    'efieu'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    Ik snapte het ook niet, maar 'smaken verschillen' zoals men zegt, of ook wel 'over smaak valt niet te twisten', dus dat heb ik maar niet gedaan en de beker gewoon gekocht.
    De vraag welke kant ik mooier vind is lastig te beantwoorden. Als mijn schoonzusjes vroeger, toen ze nog kinderen waren, aan mijn schoonmoeder (die toen nog niet mijn schoonmoeder was) wel eens vroegen, b.v. als ze allebei een tekening hadden gemaakt: ma, welke vind je mooier? dan zei mijn schoonmoeder: allebei mooier. Dat antwoord zou ik eigenlijk ook willen geven, maar als ik écht moet kiezen dan kies ik geloof ik voor de kant met het witte jurkje met de stippen.
    Wát gaan jullie doen? Er omheen dansen?
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Schrijver,
    Ik ook, de stippenjurk!
    Wat we met de beker zouden gaan doen? Er muntthee uit drinken, dat is zeker. En dansen ook, maar niet teveel rondjes.
    Groet, Anna
    'conbon'

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Anna,
    Dan moeten jullie wel eerst op het loungebed klimmen, om muntthee uit de beker te kunnen drinken. Of misschien met een rietje? Ik heb een vage herinnering dat zoiets in Het Muizenboek ook gebeurde. Misschien kun jij het opzoeken? Of was het nou ergens bij Flipje? Ik weet het niet meer.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen