WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 15 maart 2010

Gecombineerd geciteerd























Op twitcit staan inmiddels tegen de 400 citaten. O.a. deze, over het huwelijk:


(...) zij wist, dat zij eenmaal moest trouwen.... zij verlangde 't ook, zonder recht te weten waarom. Marcellus Emants

'(...) Trouwen? Ach ik weet het niet, het huwelijk is net een padvindersmes; alles zit erop en eraan, maar niks doet het echt goed.' Maarten 't Hart

Ik ben niet getrouwd: ik heb me laten trouwen. Maurice Gilliams

Zij had een mooi filetwerk onder de hand, hij een boek en hij rookte uit een studentikoze oliekop. Gerard Walschap

God heeft dan aan den man een hoger aard gegeven, / En aan het wijf gelast om onder hem te leven. Jacob Cats

In elk huwelijk begint na de bruiloft meteen al de eerste crisis, de crisis van het bereikte doel. Belcampo

Het is toch wél ongelukkig dat een mens zo vastzit aan z'n baantje. Door allerlei dingen, o.a. ook door getrouwd te zijn. Theo Thijssen

Wat 'n wonder - jij wàs al tweemaal getrouwd - as je de manne dan nóg niet kent .... Herman Heijermans


Foto: Flickr, gemaakt door: Ann Douglas.

4 opmerkingen:

  1. Ha Ria,
    Nee hoor! Maar het was me opgevallen dat sommige citaten leuk te combineren zijn en bij gebrek aan andere blogstof ben ik me daar maar eens mee bezig gaan houden ;-)
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben jij eigenlijk wel getrouwd? Ik iig wel (maar stilletjes, houd niet van bruiloften)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Festina,
    Wel degelijk! Al bijna 36 jaar. Van bruiloften hou ik ook niet, evenmin als van andere feesten. Mijn bruiloft was destijds dan ook bescheiden van aard.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen