WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 15 maart 2010

Gecombineerd geciteerd 2























Op twitcit staan inmiddels tegen de 400 citaten. O.a. deze, over drinken:


De drinker is conservatief, de drank daarentegen progressief. A.F.Th.van der Heijden

Waarop dronk een mens zoal? (...) Op de gezondheid? Het nieuwe jaar? Op een goede afloop? Op elkaar? Om het af te leren? Dimitri Verhulst

Wijn ripe ende van goeder smake / Es ene nuttelike sake, / Diene drinct int ghevouch: / Hie starct den lechame ghenouch Jacob van Maerlant

Den wyn is sterck en hy baert groote crachte,/Ouer hem dies te vele nut oft drinct,/ Hy werckt in hem dicmaels twist en tweedrachte J.v.d.Noot

als ik teveel drink / word ik ook kachel C.Buddingh'

DE ONTVANGER: Jenever es te stirk veur mij. 'k 'n Kan d'r nie goed tegen. DE JUGE: Ik uek niet. Uleken, gee mij nog nen dreupel. Cyriel Buysse

Men seydt: die wel drinckt, slaapt wel, en die wel slaapt en doet gheen sonden G.A.Bredero

"Welnu," zeide de waardin (...) "komt! drinkt als vroolijke gezellen met elkaar en laat dat eeuwige gekijf varen.(...)" Jacob van Lennep

'(...) ik rook nooit, en champagne is te zeer mijn dagelijkse drank dan dat ik er nog iets feestelijks in zou kunnen zien. (...)' A.Coolen

Whisky is het beste geneesmiddel als je zonderlinge gedachten hebt. Idiote gedachten kunnen niet tegen whisky. Tip Marugg


Gisteren enorm veel gedronken, omdat ik me ellendig gevoelde, en nu ben ik er natuurlijk nog veel beroerder aan toe. Gerard Reve


Foto: Flickr, gemaakt door Olivier Engel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten