WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

dinsdag 9 december 2008

Nostalgie



















Tientallen jaren voordat de term 'belevenisbibliotheek' werd uitgevonden was er in de bibliotheek al vanalles te beleven. Ziehier enkele foto's uit de bibliotheek van Axel, waar in de Kinderboekenweek van 1963 het toneelstuk Domme Hans en de gouden gans werd opgevoerd, waarin schrijverdezes de rol van Domme Hans speelde. Een vriendinnetje dat ook graag in het stuk wilde meespelen was geen lid van de bibliotheek, maar mocht toch meedoen, in de rol van kromme boom.

6 opmerkingen:

  1. Komen die foto's nu uit de persoonlijke archieven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, inderdaad. Of de bibliotheek ze ook nog heeft weet ik niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha schrijver,
    Mag ik raden wie jij bent?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Tenaanval,
    Raad maar, het lijkt me niet zo moeilijk nu ik mijn rol al genoemd heb...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik keek niet zozeer naar de rol, meer naar het postuur....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha ha, Tenaanval, dan heb je vast de verkeerde gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen