WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 28 februari 2008

Smurf eens een boek


Foto & lijst: Bozbezbozzel

Het zal weinig mensen ontgaan zijn dat je bij Albert Heijn momenteel smurfen kunt krijgen als je genoeg koopt. Ik vind smurfen eigenlijk nogal stom, maar ik pak ze toch aan omdat ik er misschien iemand een plezier mee kan doen. Tot mijn verrassing bleek er een boekensmurf bij te zitten en dat vond ik toch wel weer leuk. Collega Bozbezbozzel was zo vriendelijk hem voor me te portretteren en de foto van een bijpassende lijst te voorzien.


Ik spaar nu voor een smurfenleeskring (7 stuks). Als je er nog eentje hebt is hij welkom.

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

13 opmerkingen:

  1. Hoi Schrijver,
    Moest lachen om je 'posting'! Smurfen zijn stom maar ook grappig.
    Je boft maar met boekensmurf!
    Als wij een verdwaalde smurf tegenkomen sturen we 'm naar je toe.
    De bosmuizen zijn trouwens banger van Gargamel, al zijn wij dankzij deze cursus wel wat slimmer dan de gemiddelde smurf.
    Groet van Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Anna,
    Ook zonder fietsbel is men er wel eens snel bij. Fijn dat je moest lachen. Deed ik ook om jouw muizen uit Ede. Wie is Gargamel, ook een smurf? Wat weet jij toch veel. Dat kan toch niet allemaal in de Griekse mythen staan?
    Ik smurf nu naar gmail. Zie je daar.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Schrijver,
    Gargamel, de tovenaar die smurfen achterna zit. Hij had ook een kat trouwens, maar hoe die heet..
    Ik ga het maar niet vragen, de jonge muizen slapen al, misschien weet iemand anders het.
    Groeten! Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vannacht, tijdens m'n ronde door de tuin van de buren wist ik het ineens. Blijkt het ook gewoon in de bonusfolder bij het oud papier te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Anna,
    Dankjewel, weer wat geleerd. Word jij ook gesponsord door AH?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, AH heeft lekkere kaas, doe maar!
    Hoi! Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anna,
    Stukje bij het plint dan maar weer? Het ligt er! Niet helemaal hetzelfde als gesponsord worden door AH, maar maakt niet uit.
    Dag, schrvrdzs
    p.s. Trouwens, zou de bibliobus niet gesponsord kunnen worden, wat denk jij? (Ik bedoel nu niet speciaal door AH, maar sluit het evenmin uit.)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schrijver,
    Wilde men nooit aan in Hfddrp.
    Of het vloekte met subsidies ed.
    Te ingewikkeld voor een bosmuis.
    Kaas, lekker, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Anna,
    In Hfddrp weten ze ook niet alles. Musea worden ook gesubsidieerd en laten zich daarnaast toch sponsoren, wat is het verschil? Ik heb het m.b.t. de GLB al eerder gedacht: 'Dit boek wordt mede mogelijk gemaakt door de fabrikant van rollators/doorligmatrassen/steunkousen', ik noem maar wat. Beter een gesponsord boek dan géén boek; idem voor een bus denk ik.
    Dag, schrvrdzs
    p.s. Lusten jij & de commune ook geitenkaas?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Schrijver,
    Je vergeet incontinentieluiers.
    Ik heb het ook nooit begrepen, het lijkt een makkelijke manier om geld binnen te krijgen.
    Groet weer, Anna
    Ja hoor, alfa, beta, feta, wanneer?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha Anna,
    - Kaaslevering naar wens & op maat. Je zegt het maar en ik leg het bij het plint, óf, bij grote hoeveelheden, stuur het per TNT.
    - Goede tip van die luiers.
    - Op zo'n bus kan aan de buitenkant toch ook iets van reclame staan?
    - Bozbezbozzel heeft ergens gehoord of gelezen dat men (wie precies weet ik niet) in Zeeland de bibliobussen nu ook als een soort winkeltje wil gaan gebruiken waar je b.v. postzegels kunt kopen (in Zeeland schrijft men blijkbaar nog wel eens een brief), dit om het voorzieningenpeil in kleine plaatsen te verhogen.
    - Waar heb je al dat klassieks geleerd? Alles uit dat ene boek? Kan haast niet.
    - Morgen plaats ik naar alle waarschijnlijkheid een stuk op mijn blog dat jou misschien niet zo zal bevallen. Lees het maar liever niet en hou vooral de jonge muizen even uit de buurt. Ik weet niet precies wat zij kunnen hebben. Het gaat níet over kabouters, maar wel over enge wezens, d.w.z. ik denk dat muizen ze eng vinden. Misschien vergis ik mij.
    - Dag, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Schrijver,
    -Lekker@bedankt!
    -Wilde men ook al niet.
    -Zeeland heeft dit gedaan met eenmalige steun vanuit Brussel (EU).
    -Op de muizenschool
    -Ja, dit valt niet mee, maar de kaas maakt veel goed. Waarschuwing wordt gewaardeerd!
    Wltrstn, Anna

    BeantwoordenVerwijderen