WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 27 februari 2008

Met internet de wereld rond (in R'dam-West)

Bron: Flickr, foto: vfm4

Je kunt je wel eens wat voornemen, b.v. om elke dag wat op je blog te zetten, maar dat wil nog niet zeggen dat het je ook lukt. Lees wat mij overkwam. Gisteren kwam ik thuis en wilde iets over deze treurige dag gaan 'posten', maar toen bleek onze tele2-verbinding het niet te doen: geen telefoon meer en geen internet. De helpdesk van tele2 (mobiel gebeld voor veel geld) zei dat 'de lijn moest worden doorgemeten' en dat we na een half uur teruggebeld zouden worden. Na een uur heeft mijn man zelf maar weer eens gebeld, waarna het voorgaande zich herhaalde. Ik ging 's avonds laat nog snel even naar een dochter die een paar straten verderop woont om daar met hulp van een andere dochter (die een stuk sneller is dan ik) mijn 'posting' te maken (hoezo blogverslaafd?). Vanmorgen belde mijn man weer met tele2. ' Binnen acht werkdagen wordt u gebeld door onze technische dienst.' Kwaad worden hielp niet, het een paar uur later nog eens op vriendelijker & overredender toon proberen evenmin, het bleef 'binnen acht werkdagen'.

Tja, je bent bezig met een ' experiment' (nl.: hoe lang hou ik het vol om elke dag iets te 'posten'), dus wat doe je? Mijn dochter uit de buurt kwam langs en ik vroeg of ik haar pc weer mocht gebruiken. 'Ja hoor, laat maar een sleutel bijmaken, ik ben er vanmiddag toch niet.' Dus ik ging naar de ijzerhandel, wat, zoals niet ongebruikelijk in R'dam-West, een werelds uitstapje werd. Voor mij waren drie Marokkaanse dames aan de beurt die nog niet geheel vertrouwd waren met de zegeningen van de pinpas. Na drie keer proberen lukte het. De Chinese ijzerhandelaar probeerde een sleutel voor me bij te maken, maar dat mislukte. Toen probeerde zijn Hindoestaanse collega het en kreeg ik een sleutel mee. Bij de Turkse mevrouw van de bloemenwinkel kocht ik een bosje bloemen voor mijn gastvrije dochter. Vanmiddag ging ik er met mijn nieuwe sleutel heen, maar ik kreeg hem niet in het slot. Gelukkig was mijn dochter nog net thuis en mocht ik haar sleutel hebben. Ik ging weer naar de ijzerhandel en daar werd opnieuw een kopie voor me gemaakt. 'Mijn baas heeft er meer verstand van, maar die is een week weg,' zei de jongen. Wat ik al vreesde bleek te kloppen: ook deze sleutel paste niet. Toen ben ik mijn geld maar gaan terugvragen. Daarna bij mijn dochter naar binnen waar de pc al voor me aanstond en (o.a.) dit bericht geschreven.

Mooi, zo'n wereld waarin we via het web alles kunnen delen, maar als de providers niet meewerken valt het toch een beetje tegen.

Aan Ding #10 kom ik dus nog even niet toe. Aan dagelijks bloggen waarschijnlijk ook niet. Nu ga ik eerst die bloemen maar eens in een vaas zetten en dan naar huis om de metaalsplinter die ik van de tweede sleutel in mijn duim heb gekregen eruit te peuteren. Met bloggen beleef je nog eens wat.

Tot over acht dagen misschien!

7 opmerkingen:

  1. Hoi Schrijver,
    Balen allemaal, ik hoop dat je dat niet meent van die 8! dagen.
    Gooien met je laptop mag ook al niet, hoorde ik vandaag. Al die moderne dingen, wat heb je eraan als je eens lekker los wilt gaan?
    Het rijmt, dat krijg je er gratis bij. Ik had vandaag een k-dag, niet schrikken, k = keutel.
    Is die splinter al uit je duim?
    Kijk daarmee uit, tetanus en zo.
    Je gaat toch wel in een teiltje
    met soda, dat doen wij in de commune altijd als er een doorntje
    in een pootje zit.
    Tot snel, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Hedenavond, 22.10u, komt er iemand van de trap rennen en gilt:'Hij dóet het weer!' En zo was het. Dat is fijn natuurlijk, maar waarom zeggen ze bij tele2 niet dat er een storing is, of dat zoiets vaker voorkomt? En waarom bellen ze niet terug? En waarom vinden ze het blijkbaar normaal als je 8 dagen zonder zou zitten? Kijk, dat bedoel ik nou.
    Dat je een keuteldag had is beter dan een andere k-dag. Als het maar waar is! Je bent een held, Anna. Ik bedoel een heldin.
    Met groet van schrvrdzs
    p.s. Die splinter is er uit. Heb er een beetje whisky op gedaan (en voor de zekerheid ook een slokje ingenomen).
    p.p.s. Ik heb geen laptop, maar voor het geval ik er ooit een krijg zal ik het onthouden. Heb wel eens gooi-neigingen, maar die zal ik dan onderdrukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig maar!
    Nee, helemaal geen heldin.
    Die 'providers' doen en zeggen maar wat. Wij tappen gewoon af van UPC, lekker overal in de tuin snel internet, je moet alleen je laptop niet vergeten als het gaat regenen.
    Groet weer,
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach arme schrijverdezes,

    Wat een gedoe zo zonder verbinding. Had je bijna een verbandje voor je vinger nodig. Toch prettig zo'n dochter in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeg dat wel, Aagje! Ze gaat ook altijd met me mee naar AH op zaterdag, anders vergeet ik de helft.
    Dag, schrvrdzes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Maar het mooiste is dat je het verhaal online hebt gekregen en door de moeite die je daarvoor nam heeft het geschreven verhaal ook nog een andere wending en invalshoek gekregen.

    Een prachtige combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Edwin,
    En weet je wat nu zo fijn is: tele2werkt weer. En nu maak ik mezelf wijs dat ze daar een blogspotter hebben die mijn verhaal gelezen heeft...
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen