dinsdag 21 april 2009
Zoek een boek
Plaatje hier gevonden.
Zomaar maar een verhaaltje over de bibliotheek. Een van mijn dochters heeft al enige tijd een (studie)boek nodig en had dit boek gereserveerd bij de KB. Omdat het boek er na 6 weken nog niet was vroeg zij, toen ze daar een ander boek ging ophalen, of er al zicht op was wanneer het gereserveerde boek er zou kunnen zijn. De bibliothecaris keek in de catalogus en zei: dat boek is in 1988 uitgeleend en nooit teruggebracht.
Hetzelfde boek zit ook in de collectie van Museum Boerhave in Leiden en de catalogus vermeldde: niet uitgeleend. Toen mijn dochter zich bij de bibliotheek van Boerhave vervoegde bleek het boek tóch te zijn uitgeleend. Helaas bood de catalogus nog niet de mogelijkheid die informatie te vermelden. Het boek bleek al diverse keren te zijn aangemaand, maar bevond zich nog bij een lener. De bibliothecaris was zo vriendelijk de lener te bellen, maar die was niet thuis.
Het boek zou ook aanwezig zijn in de bibliotheek van de Erasmus Universiteit. Mijn dochter vaardigde haar zus af, die daar een pasje heeft. Het boek was niet uitgeleend maar stond helaas ook niet op zijn plaats en evenmin op belendende planken. De bibliothecaris kon het ook niet vinden. Nu gaat mijn dochter donderdag naar de UvA, waar het boek in tweevoud aanwezig heet te zijn. Wij zijn benieuwd.
Nee, in Google-books zit het ook niet.
Labels:
bibliotheek
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Dat soort ellende is misschien wel het grootste verdriet van de inlichtingenmedewerkers zoals wij die goed kennen. Misgrijpen, verkeerd ingevoerd, nee moeten verkopen: op sommige titels lijkt wel een vloek te rusten...
BeantwoordenVerwijderenkomen mensen nog eens om een boek...
Ben benieuwd naar de afloop!
Gister nog ... Niet op de kar, niet bij "net terug gebracht", niet tussen de romans (waar het zou moeten staan want 3 dagen geleden ingeleverd), niet bij de boeken die geplakt moeten worden maar in de kast GRL.
BeantwoordenVerwijderenWie oh wie heeft het daar gezet?
Schaamrood maar ook voldoening omdat je niet zomaar hebt opgegeven.
Maar het blijft irritant en je steekt er heel veel tijd in.
Dag schrijver, Sofie e.a. bibliotheekmedewerkers,
BeantwoordenVerwijderenJullie frustratie begrijp ik volkomen. Tcoh doet het mij ook goed over deze toestanden te lezen, wij ziekenhuismensen hebben (helaas en erger eigenlijk)hetzelfde probleem met patiëntendossiers. Wat een zegen dat er nu EPD is/komt, ondanks de daaraan klevende nadelen.