WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 26 april 2009

Twitteraardezes 4















Bron: Flickr, foto: langatos


Vanuit de trein kun je momenteel hier en daar tulpenvelden zien. Je kijkt toevallig naar buiten, ziet een reeks van die velden voorbijschieten en denkt: mooi. De mevrouw die naast je zit zou het misschien ook mooi vinden, maar zij leest haar krantje. Je denkt heel even: zal ik haar aanstoten? maar dat doe je natuurlijk niet. In plaats daarvan pak je je mobiele twitterding en twittert 'Rij net in de trein langs tulpenvelden. Mooi! Ik snap die toeristen wel. De mevrouw naast mij ziet helaas niets want zij leest haar krantje.' (Precies 140 posities, tel maar na.) En als je, zoals ik, geen mobiel twitterding hebt, dan ga je als je thuis bent achter je pc zitten en twittert het (ietsje anders natuurlijk) alsnog.

(En als je niet meer twittert kun je er altijd nog een blogstukje van maken.)

5 opmerkingen:

  1. Ik heb nog wel een Nokia N70 voor je. Moet je zelf alleen even een web en walk abonnement nemen voor een tientje per maand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Edwin,
    Da's een mooi aanbod. Hoor ik er eindelijk helemaal bij. Als ik die appeltaart breng neem ik hem meteen mee ;-)
    Groet, schrvrdzs
    p.s. Geen geld trouwens, zo'n abonnement!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag schrijver,
    Een paar jaar geleden zag ik dat plaatje voor het eerst vanuit een vliegtuig. Onmiskenbaar. Ik vond dat erg leuk, we hebben dan geen Chinese muur, maar toch bollenvelden, zoiets voelde ik geloof ik.Toen ik er een (Braziliaanse) medepassagier op wees, was binnen een paar seconden het oh en ah niet van de lucht. Daarbij voelde ik een onverklaarbaar soort van trots alsof ik zelf die bollen geplant had.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag AvA,
    Een tijdje geleden zat ik in de bus in Hoofddorp (van het station naar mijn werk). Daar staan narcissen in de berm, die toen bloeiden. Een Amerikaanse mevrouw die achter mij zat werd helemaal lyrisch toen ze ze ontdekte. Dat vond ik ook leuk.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen