WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 21 mei 2009

Achterhaald gedicht












BOOM, ROOS, VIS

Ik leerde boom:
een b, en dan twee
rondjes. Zo: oo.
Dan nog de m
en daar stond boom.

Ik kocht een schrift
en in het schrift
schreef ik een boek.

Boom, schreef ik,
boom, boom, boom
- op ieder blad
een boom.

Het stond zó vol
met bomen,
dat ik dacht:
dit is een boek
over een bos.

Ik leerde roos:
de r en weer
die oo en dan
de s van Sjoerd.

En ik kocht
nóg een schrift
en ik schreef
wéér een boek.

Roos schreef ik,
roos, roos, roos,
en dacht: een boek
zó vol met rozen
is een boek
over een tuin.

Dat was boek twee.

Daarna schreef ik
een boek over de zee.


Sjoerd Kuyper

Plaatje hier gevonden.

2 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    'Op ieder blad een boom', dat is mooi!
    Groet, Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ik dacht wel dat je het mooi zou vinden.
    'Op ieder blad een muis', dan heb je een boek over een commune. Of 'Op ieder blad een boek', dan gaat het over een bibliotheek of -bus.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen