WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zaterdag 26 juli 2008

En nog een

Voorlopig even het laatste J.C. Bloem-gedicht. Hier thuis bloeit trouwens de kamperfoelie ook, hij komt over de schutting uit de tuin van de buren (nee, niet dé tvdb).













Lonicera periclymenum


KAMPERFOELIE

Ik had niet vaak meer aan dat huis gedacht,
Noch aan dien tuin. Dit alles is verleden.
Eindlijk raakt ieder ieder leed ontgleden
Al is het hart ook bijna omgebracht.
Vanwaar dan dat, terwijl 't ontembaar hart
Al lang naar andre, verdre dingen haakte,
Ik mij weer in 't voormalige wist verward,
Omdat ik aan de geur dacht, zwoel en lauw,
Die van de kamperfoelie zich losmaakte
Bij 't stijgen van den zomeravonddauw?

J.C. Bloem

4 opmerkingen:

  1. mooi altijd J.c. Bloem
    (Hij ligt hier trouwens in de buurt begraven -Paasloo wist je vast al)
    heb even plaatje van fokke en sukke van je geleend /overgenomen
    Blijf je blog volgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Steenwijk23,
    Ik wist het niet (meer), maar ik had het moeten weten want ik heb zijn biografie, 'Van alle dingen los', door C.A. Slijper, gelezen, een aanrader trouwens.
    Fokke en Sukke hebben een site met nog meer leuke plaatjes over blogs die je mag overnemen. Als 'tegenprestatie' vragen ze alleen of je een linkje naar hen wilt maken.
    Ga jij nog door met bloggen?
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja ik ga door,maar weet nog even niet een thema waarin ik doorga
    nu is dat even inderboekenweek.Zal wel bibliotheek-gerelateerd blijven denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Steenwijk23,
    Leuk dat je doorblogt, ik zal je in mijn zijbalk zetten en er regelmatig op klikken. Het is in jouw geval denk ik wel wat makkelijker om werkgerelateerde onderwerpen te vinden om over te bloggen dan voor mij, want over wisselcollecties voor ouderen is maar weinig te vertellen. Maar ik probeer het nog een poosje vol te houden, want schrijven is leuk.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen