WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 21 mei 2008

Vrfctwrd vd dg 2

Gisteren vond Annamuis een mooi verificatiewoord op mijn blog. Vandaag vond ik er zelf een op het blog van Informatiegebruiker:






Dat het leesbaar Nederlands is, is tamelijk uniek. Hoe groot zou trouwens de kans zijn dat je dit woord ooit nog 's tegenkomt als verificatiewoord? Is er een bèta in de zaal?

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

12 opmerkingen:

  1. Xpugge!
    Nee, dit kan niet waar zijn,
    Web 3.0, de vrfctwrdn communiceren met elkaar: 'ik wil jzssla'!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zjsbaol!
    Wat je zegt.
    Wat waren wij zonder woorden? Ongeletterden...
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Qnandaz!
    Misschien is het menens:
    'jzs, ik wil sla!'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kans is volgens mij vrij klein. Ik heb het bij mijn weten nooit gezien.

    Het is wel uit te rekenen. Een pincodecombi van vier cijfers heeft ook miljoenen mogelijkheden. Dit zijn er nog wat meer dan.

    Maar echt rekenen doe ik niet, ik ben een alfa :-)

    Iets met faculteiten en uitroeptekens, meen ik me te herinneren van wiskunde....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, aan die faculteiten moest ik ook denken. Het uitroepteken staat volgens mij voor faculteit. Ik geloof dat 5! betekent 1x2x3x4x5 is dus 120. Of heb ik het helemaal mis? Ik heb wel een B-diploma maar ben alles vergeten.
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat was het inderdaad!

    Voor een pincode is dat toch weer anders, las ik op http://www.wegwijslezer.nl/wegwijs/php/question.php?QuestionID=215

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige toevalstreffer en dat je er een plaatje van kon maken.
    Overigens zijn er andere sites die wel gewoon leesbare woorden gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 23 dingen, kun je een voorbeeld geven van zo'n site?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan er op dit moment niet zo een uit mijn mouw schudden, maar ik ben het wel meerdere keren tegengekomen. Het zit nu in mijn geheugen, dus als ik weer een blog tegenkom waar je gewone woorden als verificatie kan gebruiken, zal ik het laten weten.
    Anderen trouwens ook welkom om er een te melden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha 23 dingen,
    Het is niet zo belangrijk hoor, dus je mag het gerust vergeten. Die gekke woorden zijn juist wel leuk vind ik. Heb ik het goed begrepen dat dat verificatiewoord er is om te voorkomen dat mensen m.b.v. een programmaatje automatisch op je blog reageren? En zouden ze dat dan willen doen om er vervolgens via reacties op hún blog weer aan te verdienen?
    Groet van schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het zijn zelfs bedrijven die zogenaamde spambots (spamrobots - spamsoftare) het web opsturen en die laten zoeken naar pagina's waar een formulier op staat, zoals een reactiepagina. Commentspam heet zoiets. Als je er eenmaal door getroffen wordt, is het erg moeilijk om er weer vanaf te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Interessant. Had ik nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen