WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 7 mei 2008

De bus weer in de krant











Twee bussen in Vlaardingen-West
Foto: TreelerTrash, zie ook
bibliobussen's photostream bij Flickr

Het zal vast niet volgens de regels zijn, maar het gaat over de bus, dus ik doe het toch maar. Het was me aanvankelijk ontgaan maar collega Bozbezbozzel wees me er alsnog op: vorige week stond er een stuk in NRC Handelsblad over (het verdwijnen van) de bibliobus. Klik hier om het te lezen.

En bovendien ben ik van mening dat de bibliobus behouden moet blijven.

5 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip, dat artikel had ik ook nog niet gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hai

    geen reactie over de bus,maar over je blog
    ik vind het boeiend om te lezen ,mooie plaatjes ,ziet er duidelijk uit ..
    Ik hou wel van blogs waar ook wat informatie over je werk en denkbeelden instaan en dat is bij jou het geval

    bedankt voor de link naar de maatschappelijke stage en de Wii Best een leuk idee!
    maatschappelijke stages worden er wel bij ons gelopen. We hebben al veel leuke stagaires gehad,die meededen met verschillende activiteiten ook b.v. hulp bij ouderavonden,voorstellingen,marktenenz enz
    soms ook wel wat incidenteel en dan kunnen de leerlingen alleen maar na 4 uur wegens de lessen op school
    jammer want soms zijn dan onze leuke activiteiten alweer gebeurd je wilt ze toch laten zien wat we allemaal doen in de bibliotheek.iets wat ze niet altijd verwacht hadden
    maarre hoe gaat het met de bus?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Steenwijk23,
    Leuk om te lezen wat jullie doen met de maatschappelijke stages. Omdat ik nogal 'achter de schermen' werk hoor ik maar weinig van wat zich in de bibliotheken afspeelt en daarom vind ik het fijn als iemand er eens iets over vertelt.
    Ik heb je vraag over de bussen op je eigen blog beantwoord.
    Groet van schrijverdezes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh ja vergeten net: de bibliobussen in overijssel zijn er nog,maar soms hebben ze het wel moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen