WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 17 september 2012

Zkb







Het stelt niets voor maar in tegenstelling tot veel dat dat ongetwijfeld wél deed heb ik het onthouden. Ergens in de jaren '70 was ik met vakantie in Brabant. Met iemand die ons daar een paar dagen gezelschap hield ging ik een middag naar Eindhoven. Zijn achternaam was Van der Laan. In Eindhoven reden we met de bus door een straat die de Vestdijk heette. Toen zei mijn reisgenoot: misschien wordt er later naar mij ook wel een straat genoemd, de Vanderlaan.

Ik vind het nog steeds een leuk grapje.

Plaatje hier gemaakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten