WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 5 september 2012

Rotterdam 2012-2
















Er moesten twee planken van het balkon vervangen worden. De timmerman had een Oudhollandse naam, was 53, zat al 30 jaar in het vak, dronk zijn koffie met melk en suiker en rookte de ene Marlboro na de andere. Met andere woorden, klassieker kon het niet. Ik kreeg dan ook ineens onweerstaanbare zin om, toen hij een van de planken zonder moeite in stukken brak, een term te gebruiken die ik van een vroegere chef van me geleerd heb. 'Die is kuis verrot, zogezegd,' zei ik. Mijn aarzeling zat natuurlijk in dat 'zogezegd', maar de timmerman reageerde onmiddellijk met: 'dat kan je wel stellen ja.' Later dacht ik: is 'kuis verrot' Rotterdams? Een beetje googelen leerde me dat het verspreidingsgebied in elk geval ruimer is.

Het balkon ziet er weer prima uit. Het was nog een heel karwei.

Foto hier gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten