WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

maandag 19 april 2010

Klein nieuws



















Iemand die dit blog regelmatig leest mailde mij vorige week dit:

Vanmiddag gezien: ongeveer 30-jarige vrouw met hond, aan het looplezen.

Zelf zag ik vanmiddag twee sta-lezers bij Schiphol, een bij de bushalte en een bij de trein.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik vorige week ook voor het eerst een lopende laptopper heb gezien, bij de bushaltes van station Hoofddorp.


Plaatje hier gevonden.

6 opmerkingen:

  1. Een lopende laptopper, daar had ik best graag een foto van gezien. Zelf heb ik zo iemand nog nooit mogen aanschouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Ton,
    Ik heb als ik naar mijn werk ga niets bij me waar ik foto's mee kan maken. En ook al was dat wél het geval, dan zou ik een onbekende nog niet zomaar fotograferen.
    Ik kon helaas niet zien wat er op zijn scherm stond, daarvoor liep hij te ver weg. Maar hij keek er in elk geval al lopende naar. Ik vond het wel bijzonder omdat het me nogal onhandig leek.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet dat er bij de boekgrrls iemand was die ook altijd loop-las als ze de hond uitliet. Ik vind het wel jammer zelf het kunstje niet te kunnen...., zou wel economisch zijn als ik mijn wandelingen kon combineren met het uitlezen van mijn boeken!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Gerda,
    Misschien moet je een hond nemen ;-)
    (Dan kan die een beetje voor je opletten als je leest.)
    Ik heb wel 's, niet helemaal serieus maar toch, gedacht aan een boek op zo'n kaartleesrekje voorop de fiets. Dat was (ook nog in mijn Boekgrrls-tijd) toen ik nog een stil recht stuk naar mijn werk fietste. Maar lezen in de trein is beter.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gezien tijdens een fietstocht langs de IJssel: op een prachtig picknickplekje aan de oever zaten een vader en een (waarschijnlijk) zoontje van een jaar of tien, twaalf op een dekentje. Met hun broodje, appel en pakje fris. Hun ogen waren echter niet op de rivier, op de helderblauwe streeploze lucht of op elkaar gericht. Nee, ze staarden elk naar hun eigen laptop.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag AvA,
    Ik zie het voor me... Maar wat ik ervan denken moet weet ik niet.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen