WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

woensdag 5 augustus 2009

Plaatje
















Max Beckmann (1884-1950)
Woman Reading at the Beach (1939)



Het werd weer eens tijd voor een plaatje...

4 opmerkingen:

  1. Ha Schrijver,
    Ja, de temperatuur is er wel naar...
    Maar dat hoedje, dat is toch helemaal geen strandhoed?
    Groet, Anna
    'nillutio'

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Anna,
    Ik was gisteren nog op het strand en ik kan je verzekeren dat een dergelijke hoed daar niet te vinden was. Ik heb het gevoel dat de dame van het schilderij op een balkon zit in een deftig hotel. Misschien dat je daar zulke hoedjes vroeger wel zag. Anders moet de schilder het erbij verzonnen hebben.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Schrijver,
    Als ik kon schilderen zou ik er ook dingen bij verzinnen. Bijvoorbeeld een tosti met kaas. En dan zouden mensen zeggen: 'Wat ziet die tosti er heerlijk uit, ik krijg er trek van, hebben ze hier geen tosti's? Een kaaspannenkoek is ook zo verzonnen als de tosti's op raken.
    Ben je op het strand van Lein geweest? Heb je hem nog gezien? En was er een strandbibliotheek?
    Groet, Anna
    'huspel'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Anna,
    Ik was inderdaad op het strand van Lein en ik dacht wel aan hem, maar ik heb hem niet gezien. Misschien vond hij het te warm of te druk (of allebei), maar ook als hij er wel was zou het zonder afspraak moeilijk zijn geweest hem te ontdekken.
    Er is daar geen strandbibliotheek, want die heb je in Zeeland niet. Maar ik had gelukkig een boek bij me. Dat was ook wel zo makkelijk, want zo kon ik op de heen- en terugweg in de bus ook lezen.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen