WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

zondag 2 februari 2014

Rotterdam 2014







Twee vrouwen en een man kwamen de bus in. Ze gingen zitten en één van de vrouwen zei tegen de anderen: 'Ik stap nooit in die bus! Ik haat de bus. Ik haat de bus, echwaar, ik hou niet van de bus. Dat komt door dat ongeluk dat ik gehad heb. Hij kwam op mijn wegdek, ik haat de bus, ik stap er nooit in. Ik ging naar mijn werk en ik was te laat en de bus kwam eraan en dan zou ik op tijd komen maar ik stap er nooit in, ik haat de bus. Dat komt door dat ongeluk, niet dat ik er een trauma van heb hoor, maar ik haat de bus. Jullie hebben me overgehaald om in de bus te stappen.'
Ik drukte op de stopknop want ik moest eruit, de andere vrouw zei: 'Die mevrouw gaat eruit door die verhalen van jou.'
De eerste vrouw: 'Ik zal jullie straks op internet de foto’s van m'n auto laten zien, die zat helemaal in elkaar, die bus was zó breed, hij kwam helemaal op mijn wegdek.'
De andere vrouw: 'Was het deze bus?'
De eerste: 'Net zo’n bus, van de RET.'
De andere: 'Was het deze chauffeur?'
Ik moest eruit, kwam langs mevrouw één en zei tegen haar:  'Ik ben dol op de bus.' Zij: 'Ik haat de bus.'
Toen ik al bijna buiten stond hoorde ik de chauffeur naar haar roepen: 'Hé!' 
Dus ik heb vast nog wat gemist.

Plaatje hier gevonden.

2 opmerkingen:

  1. Tegen beter weten in kijk ik zo af en toe of je blog weer tot leven is gewekt en waarachtig, de aanhouder wint!
    Je volgende stukje zou kunnen gaan over wat de vrouw daarna nog gezegd zou kúnnen hebben?
    maar aangezien het alweer 14 dagen geleden is, vrees ik dat je meer inspiratie nodig hebt.
    Maar ik blijf je in de gaten houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha AvA,
    Op zoek naar iets wat ik ooit eens geschreven heb kwam ik je reactie tegen. Het zou best wel weer een jaar kunnen duren voor hier weer iets verschijnt. Of langer. Dus kijk maar niet te vaak zou ik zeggen.
    Groet, schrvrdzs

    BeantwoordenVerwijderen