WELKOM OP MIJN WEBLOG

Dit blog is in de loop der jaren veranderd. Ooit ging het vooral over de bibliotheek, nu gaat het meer over lezen en taal. (Wie denkt: de bibliotheek gaat toch óók over lezen en taal, ziet dat anders dan ik.) Ooit werd het elke dag bijgehouden, nu minder regelmatig. Wat hetzelfde gebleven is: opmerkingen zijn van harte welkom.

donderdag 30 maart 2017

AH-ervaring #8























Een paar maanden geleden ging ik statiegeldflessen inleveren. Het duurde even voor ik aan de beurt was. Tegelijk met mij stond een man te wachten met twee AH-tassen. Ik hield hem een beetje in de gaten want ik wist niet wie van ons eerst was en wilde niet voordringen. Vandaar misschien dat ik hem herkende toen we een paar weken later allebei op de tram stonden te wachten, bij de Blaak. Hij had weer twee AH-tassen bij zich. Ik keek in een ervan en zag plastic flessen. En begon toen te vermoeden dat de man zijn flessen her en der in de stad verzamelt. Een paar dagen geleden wist ik het zeker: ik zag hem opnieuw met zijn tassen bij de automaat, waar hij een gedeukte plastic fles in probeerde te stoppen die er steeds weer uitkwam. 

En dan vraag je je wel eens wat af, maar weten doe je niks.

(Het OV is voor mensen met AOW gratis in Rotterdam. De man leek me zeventig ofzo.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten